Veel gestelde vragen over betalingen

 

Zijn de prijzen vermeld op de website inclusief alle kosten?

De genoemde prijzen op onze website zijn exclusief BTW. Er wordt over deze prijzen nog 21% BTW gerekend. De verzendkosten naar één adres in Nederland zijn bij de prijs inbegrepen. Voor bestellingen die geleverd moeten worden buiten Nederland kunnen extra kosten in rekening worden gebracht.

↑ naar boven


Kan ik vrij worden gesteld van BTW wanneer ik een factuuradres buiten Nederland heb?

Ja, wanneer er een geldig BTW nummer wordt doorgegeven wordt er geen BTW gerekend op de factuur. Wij controleren alle BTW nummers op geldigheid. Bedrijven die bestellen buiten Nederland dienen de factuur vooraf te betalen.

↑ naar boven


Mijn bedrijf is in België gevestigd en ik heb een BTW nummer, waarom staat er wel BTW op mijn factuur?

Soms worden het ondernemingsnummer en BTW nummer door elkaar gehaald. Het zijn immers dezelfde cijfers, maar toch verschillend. Er kan van een BTW nummer gesproken worden wanneer je ondernemingsnummer is geactiveerd bij de BTW administratie. Wij controleren BTW nummers of deze geldig en actief zijn en het kan zijn dat je nummer dan (nog) niet is geactiveerd.

↑ naar boven


Kan ik achteraf betalen?

Voorwaarde om achteraf te mogen betalen is dat je bedrijf beschikt over een geldig KvK-nummer, vast telefoonnummer (geen 06 nummer) en een e-mailadres met eigen domeinnaam (geen Hotmail, Gmail enzovoort). Mocht je bedrijf hier niet over beschikken, dan vragen wij je het gehele bedrag vooraf te voldoen. Wanneer je hier wel over beschikt hanteren wij een betalingstermijn van 14 dagen. Bij grote bedragen spreken we graag een regeling met je af. 

↑ naar boven


Wanneer en hoe ontvang ik de factuur?

Je ontvangt de factuur digitaal per email binnen enkele werkdagen nadat de bestelling is verzonden, tenzij er vooraf betaald dient te worden. Het kan soms zijn dat je de factuur per ongeluk al voor levering ontvangt, omdat de goederen een paar dagen onderweg zijn. 

↑ naar boven


Ik dien vooraf te betalen, kan ik het proces versnellen?

Ja, je kan het proces versnellen door een betalingsbewijs/print screen te sturen. Na ontvangst hiervan gaat je bestelling in productie.

↑ naar boven


Ik heb vooraf betaald, maar heb een tweede factuur ontvangen na ontvangst van mijn bestelling. Hoe kan dit?

In sommige gevallen wordt er over- of onder geleverd. (Bekijk ook de vraag Ik heb meer (of minder) geleverd gekregen. Hoe kan dit?) Het kan dus zijn dat er 1000 pennen van tevoren gefactureerd zijn en er 1030 pennen worden geleverd. In dit geval ontvang je na levering een factuur voor de overgeleverde 30 pennen. Wanneer er ondergeleverd is, wordt het aantal pennen dat te weinig is geleverd gecrediteerd en wordt er een bedrag teruggestort.

↑ naar boven