Veel gestelde vragen over bestellen

 

Wat moet ik aanleveren bij een bestelling?

Bij een bestelling worden je contactgegevens gevraagd, je wensen omtrent de bestelling en een gevectoriseerd bestand voor de gewenste opdruk. Nog niet eerder gehoord van een gevectoriseerd bestand? Lees daar meer over op onze blog.

↑ naar boven


Geldt er bij een bestelling een minimum aantal wat besteld dient te worden?

Per product kan de minimale afname verschillen. De minimale afname staat bij het product vermeld en het is niet mogelijk om minder dan dit aantal te bestellen.

↑ naar boven


Kan ik ook onbedrukte producten bestellen?

Sommige producten zijn onbedrukt te bestellen. Dit kan je navragen door contact op te nemen onder vermelding van het gewenste product. De levertijd verschilt per product en varieert van één werkdag tot enkele weken, mits er voldoende op voorraad is.

↑ naar boven


Kan ik meerdere kleuren van één product bestellen?

Dit is mogelijk, maar niet bij alle producten. Bij veel producten is het mogelijk om bijvoorbeeld 100 rode en 100 gele pennen te bestellen mits de opdruk hetzelfde en dezelfde kleur is. Bij sommige producten is dit niet mogelijk of is er een bepaalde minimale afname per kleur. Wij adviseren je graag over de mogelijkheden. 

↑ naar boven


Hoe weet ik of mijn bestelling goed bedrukt wordt?

Je ontvangt, voordat jouw bestelling in productie gaat, een digitale proef ter akkoord samen met de orderbevestiging. Zo kan je de bestelling controleren of de opdrukpositie, aantallen, aflever- factuuradres etc. kloppen. Een bestelling gaat niet zonder akkoord op de officiële drukproef, niet te verwarren met de visual, in productie.

↑ naar boven


Is een digitale proef gratis?

De eerste digitale proef na bestelling is gratis. Soms kan het zijn dat de opdruk een beetje meer naar links moet of iets vergroot moet worden en ontvang je een tweede digitale proef. Bij grote veranderingen of veelvuldig een nieuwe proef aanvragen kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Mocht dit voorkomen dan word je van te voren geïnformeerd over de kosten.

↑ naar boven


Kan ik als particulier bestellen?

Ja dit is mogelijk. Wel vragen wij aan particulieren, stichtingen en verenigingen om vooraf te betalen. Zodra de factuur is voldaan, of het originele betalingsbewijs is ontvangen, gaan de artikelen in productie.

↑ naar boven


Kan ik een bestelling wijzigen?

Het is mogelijk om de opdruk van je bestelling te wijzigen totdat er officieel akkoord is gegeven op de digitale proef. Hierna kan de opdruk niet meer gewijzigd worden. De geplande verzenddatum kan door een wijziging vertraging oplopen. Het wijzigen van een afleveradres kan, maar is afhankelijk van wanneer de producten verzonden worden. Wanneer de bestelling verzonden is kan dit niet meer gewijzigd worden. Ook hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. 

↑ naar boven


Kan ik een bestelling annuleren?

Het annuleren van je bestelling hangt af van het stadium van het bestelproces. Nadat de drukproef akkoord is gegeven en is doorgezet naar productie is het soms nog mogelijk om de order te annuleren. Soms zijn er kosten gemaakt en worden deze ook in rekening gebracht. Het kan heel goed zijn dat de producten al klaargemaakt zijn, de zeef al klaar is en een bestelling dus niet meer geannuleerd kan worden. 

↑ naar boven


Ik wil een herhalingsorder plaatsen, hoe kan ik dit doen?

Je kan de bestelling plaatsen via de website of contact opnemen met de medewerker die je bestelling heeft behandeld. Deze zorgt ervoor dat de bestelling wordt ingevoerd. Ook bij een herhalingsorder (mits bedrukt) ontvang je opnieuw een digitale proef en orderbevestiging ter akkoord. Zo weten wij zeker dat er wordt gedrukt zoals gewenst. Het kan soms zijn dat de prijzen zijn gestegen ten opzichte van voorgaande bestelling en je nieuwe bestelling duurder is. Uiteraard ontvang je van ons een nieuwe offerte. 

↑ naar boven